HTML

9masodperc: Internet Marketing Mindenkinek

Egy látogató maximum 9 másodperc alatt eldönti, fontos-e, értékes-e neki ez az oldal, az információk lényegesek, relevánsak-e. Negatív döntés esetén nem sok esélyünk marad. A mi munkánk nagy részben erről a 9 másodpercről szól, az online jelenlétről, a figyelemről, az internet felhasználók szokásairól. A "9 másodperc" az Intren Kft. kollégáinak "tágabb értelemben vett szakmai blogja". :)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Visszatekintés az amerikai választásokra

2010.04.11. 18:38 GandiBp

 Nagyon régen írtam ezt, és még egy másik blogban. Most a választások miatt előkapartam, érdekes összevetni a mai hazai bejegyzésekkel ;) Néhány szó az Obama kampányról. Figyelem, ARCHÍV bejegyzés következik, csak érdeklődőknek, újraolvasásra.

--

Éppen elgondolkodtam azon, hogy milyen volt a hazai 2006-os parlamenti választás, vagy az idei népszavazási kampány a neten. Többnyire sok erős emléket nem hagyott bennem. Érdemes megnézni, milyen volt az amerikai előválasztási kampány! Nálunk a pártok egyszerűen bevásároltak a marketing mix-be netes felületeket is, néhány banner a nagyobb portálokon, jobb esetben a TV-re legyártott reklámok pontos vagy rövidített változata Flash videóként.

Egyszerűen, ahogy kellett felületet venni az újságokban, a plakátokon vagy a TV-ben, vettek azért néhányat a neten is. Pozitív példa hirtelen alig jut eszembe, talán akkor kaptam fel a fejem, amikor elindult a Gyurcsány blog, és eredetileg az Amöba webes kezdeményezése is mozgósítani akart. Nem sokkal később elindult az Orbán weblap a videókkal. Pontosan az a helyzet, mint mondjuk az USÁ-ban 6-7 évvel ezelőtt, ahogy ez már lenni szokott ;)

Most az amerikai előválasztási kampány jó példa arra az érdeklődőknek, mennyi mindent lehet még csinálni. Nem kell hozzá külön kutatás, kicsit utána kell keresni a versenyben lévő három jelöltnek. Ha utánanéz valaki, csak simán felhasználói szemmel is 10 perc alatt láthatja, hogy profi stábok dolgoznak külön a jelöltek netes "nyomulás"-án. Semmi nem maradhat ki, ott a YouTube, a MySpace, közösségi portálok, blog-ok, celebritások, szépen leválasztva választói csoportok szerint. Más és máshol a feketéknek Obamától, más tartalom másképpen tálalva a fiataloknak, de külön vannak megcélozva a nők, a tehetősebbek és a szegényebbek is.

Egy jó példa az Obama oldalról, a "csatorna" ez esetben Will.I.am, a Black Eyed Peas együttes frontembere által összefogott celeb csapat.



De nehogy elfogultak legyünk, álljon itt másik kedvencem, Jack Nicholson, aki egy-egy államot hozhatott Hillary-nek, mint ahogyan régebben Schwarzenegger tette rendre a korábbi republikánus jelöltekkel.



Nálunk persze nem annyira elfogadott a híres emberek politikai szerepvállalása, és nem is mondom, hogy ez jó lenne. Nem értek a politikához, és nem is foglalkozom vele. De a netet figyeljük, és lenne ötletünk itthonra is...

Úgy tűnik, Obama csapata veszi a legkomolyabban az internetet, érdemes megnézni a februári Google keresések számát az egyes jelöltek nevére. Idemásolok csatoltan egy Google Trends-ből kifotózott képernyőt. Szétnyomja a design-t, de így hagyom, hogy egyben látható legyen itt.



Utolsó megjegyzésként annyit, hogy a két alsó vonal (Hillary és McCain) is nagyon sok keresést jelenthet, és őket tudja leduplázni-triplázni Obama. "Felkelteni az érdeklődést." Ebben senki nem jobb náluk.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing politika választások obama mccain

A bejegyzés trackback címe:

https://9masodperc.blog.hu/api/trackback/id/tr571912569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása