HTML

9masodperc: Internet Marketing Mindenkinek

Egy látogató maximum 9 másodperc alatt eldönti, fontos-e, értékes-e neki ez az oldal, az információk lényegesek, relevánsak-e. Negatív döntés esetén nem sok esélyünk marad. A mi munkánk nagy részben erről a 9 másodpercről szól, az online jelenlétről, a figyelemről, az internet felhasználók szokásairól. A "9 másodperc" az Intren Kft. kollégáinak "tágabb értelemben vett szakmai blogja". :)

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Kampánycsend után: Minek vannak még közvélemény kutatók?

2010.04.11. 19:07 GandiBp

Ha már az RTL Klub bloggerekkel csinál műsort, nézzük meg mire mentek a pártok a neten.

Ez a bejegyzés nem a RTL Klub műsorát minősíti (bár már évek óta nézzük a CNN-en a valós időben becsatolt twitter, facebook és blog bejegyzéseket, és mondogatjuk egymásnak: "Itthon ilyen miért nincs?"...)

Ez a bejegyzés NEM fogalkozik semmilyen pártpreferenciával. Objektív internetes adatok a Google Trends-től.


Egyszerűen a választások napján esedékes hírfolyamban szeretnék mutatni két grafikont azoknak, akik nem feltétlenül a Google eszközök előtt töltik a napjaikat.

Aztán önszorgalomból össze lehet venni a következtetéseket a pártok relatív jó vagy rossz szereplésével.

Mindkét grafikon a választások első fordulójának estéjén készült, magyar területi szűkítéssel, az elmúlt 12 hónap adatai alapján.

Az első a Jobbik, az MSZP és Fidesz szavakra érkező keresések és a vonatkozó hírek számát mutatja meg, azaz jó közelítéssel a pártok online aktivitását és az irányukba mutatott érdeklődést modellezi. Forrás a Google Trends:

 

Jól látható, amitről már számos blog bejegyzés írt: a Jobbik "lemarketingelte" a neten a többieket. Ők használták leginkább az internetes mozgósítás lehetőségeit. A "miért?"-en érdemes gondolkodni, de levonhatjuk azt a következtetést, hogy a két nagy pártot nem különösebben hatotta meg, mit érhetnének el az interneten. Megmaradtak annál, hogy itt-ott bemondják, hogy "facebook" meg, hogy "online". Majd talán 2014-ben élesebb szituációt láthatunk.

És még egy gyors kép ma estére:

Ugyanezek az értékek Mesterházy, Gyurcsány és Orbán keresőszavak esetén:

  

Nézzük gyorsan: Orbán stabilan legfelül, folyamatos érdeklődés, folyamatos hírek. Gyurcsány joggal visszaesőben, hiszen nem "első ember" már, a kampány jelentős részében háttérben volt. És egy egyértelmű mutató: Mesterházy felépítése elkésett. Az első mérhető kiugrás ("A" betüvel jelölve, 2009. november) az volt, amikor bejelentették, hogy ő a miniszterelnök-jelölt. Előtte a kék vonal nem látszik, Mesterházy tehát a semmiből jött. A nagy bejelentés után a kék vonal nullára esik le - nem sikerült folyamatos érdeklődést generálni, sem a meglévőt fenntartani. Nagyon röviddel a választások előtt, 2010. febuárban élénkült csak fel az érdeklődés - spórolós, inaktív online kampány = igencsak mérsékelt eredmények.

A többire érdemes pár nappal később visszatérni, de innen bárki befejezheti saját szájíze szerint... (de kíméljetek a politikai comment-ekkel kérlek, azok nem maradnak bent).

 

2 komment

Címkék: politika rtl klub tv2 választások eredmények internet trend voks10

A bejegyzés trackback címe:

https://9masodperc.blog.hu/api/trackback/id/tr321912640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.04.11. 19:57:45

A keresési érdeklődés és különösen a sajtóhírekbeli említések szerintem nem jól jelzik elő a pártok támogatottságát. A Jobbik például sokakban kíváncsisággal vegyes borzongást kelt, ezért sokat keresik a neten és emlegtik. A Google Trends egyik jellegzetessége az is, hogy a rokon szavakat nem tudja összegezni, pl. MSZP és szocialisták.

Én gyakran használom a Google Trends-et, sok mindent ki lehet belőle olvasni, de szerintem a közvéleménykutatási adatokat soha nem fogja helyettesíteni.

Szerintem egy jó ellenpélda:
www.google.com/trends?q=vona%2C+mesterh%C3%A1zy%2C+orb%C3%A1n

Vona Gábor sokkal nagyobb érdeklődést váltott ki, mint Mesterházy Attila, ez azonban nem jelenti azt, hogy nagyobb a támogatottsága.

GandiBp 2010.04.11. 20:06:21

@antal.daniel: Teljesen egyetértek azzal, amit írtál. Elismerem, a közvélemény kutatásra utaló cím "szenzációhajhász" :) Próbáltam rá utalni, csak siettem a poszt-tal, hogy pontosan ahogy írod, nem a szumma támogatottsággal lesz érdemes összevetni a netes aktvitást, hanem a relatív eredményekkel -- mit tudnak kihozni egy adott helyzetből a pártok. A konkrét példádra jó folytatás, hogy minél többen látnak az interneten egy új pártot (pl. Jobbik), minél többen olvasnak róla, egyre több helyen, egyre több fórumban és blogban, annál inkább "elkezdik elképzelhetőnek érezni", hogy arra is szavazhatnak érdemben. És ezt ki lehet használni.
süti beállítások módosítása